Fortsæt til indhold

Valgreklamer og valgløfter

Debat
Steen AndersenStoregade 20, Hinnerup

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg har i dag, tirsdag den 2. november, endnu en gang tømt min postkasse for valgreklamer fra diverse partier og kandidater. Jeg kunne godt lide at vide, hvad der gør, at politiske partier og deres kandidater føler, at de kan ignorere et nej tak til reklamer skilt på postkassen.

Det kan vel ikke passe, at partierne har fået en generel undtagelse til at ignorere borgernes ønsker? Jeg finder, det er tilstrækkeligt, at lokalavisen er fyldt op med læserbreve, hvor kandidaterne fremfører synspunkter og lover guld og grønne skove for borgerne i kommunen.

Det kunne være sjovt at lave en sammenholdelse af løfterne fra partierne og kandidaterne, og derefter se, om de løfter, der gives af et flertal af medlemmer af det nye byråd, bliver gennemført. Jeg tvivler for langt de fleste af løfterne.