Fortsæt til indhold

Debat: Lader Syddjurs Kommune bare papirer gulne i solen?

Debat
Søren Bager, Ellevangen – Lyngsbækstrand:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Tillad mig at fortælle en historie fra det virkelige liv.

En bekendt af mig var før pensionering chef i en offentlig institution, og han fortalte, at når han fik en besværlig sag på sit skrivebord, så lagde han den over i vindueskarmen, og foretog sig i øvrigt intet.

Når papirerne var gulnede af solen, var sagen enten gået i sig selv, eller også havde de involverede opgivet at få svar. Sagen kunne så arkiveres.

Nu er mit spørgsmål så: Er det sådan Syddjurs Kommune arbejder?

Jeg har på vegne af en ældre nabo spurgt, om et kommunalt træ kunne fældes, da det generer vedkommende. Det var i efteråret 2019. Jeg har jævnligt rykket for svar og fik for mindre end et halvt år siden at vide, at sagen var overdraget til Veje og Trafik, som naturligvis ville tage sig af det. Hvad er der så sket? INTET - og jeg er ikke overrasket.

Selv spurgte jeg for år tilbage, om en udkørsel fra min bolig til en landevej kunne genåbnes. Det kunne den ikke. Bare ærgerligt. Men hvorfor skal det tage 25 måneder at svare »nej«?

Kan man mon forestille sig, at det nye byråd er i stand til at fyre lidt op under medarbejdere, der åbenbart er kørt trætte i opgaverne?

SU.«

Lokalavisen har sendt læserbrev til Syddjurs Kommune med en anmodning om et svar på ovenstående spørgsmål/kritik.