Fortsæt til indhold

Lad tilskud og ydelser følge den enkelte borger

Debat
Ole VinstenFlinthøjen 1, Hinnerup

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Mette Nøhr havde 7. februar et debatindlæg på Lokalavisen Favrskovs hjemmeside under følgende tema: Lad os kæmpe for det frie valg til børnefamilierne!

Jeg er ganske enig i den tolkning, men mener, at det frie borgervalg tåler en tiltrængt og væsentlig opdatering.

Jeg tænker, det er politikerne på Christiansborg, i regionerne og kommunerne, der udstikker rammerne for, hvad der kan, må og skal ydes af tilskud og ydelser til landets borgere.

Jeg mener såre enkelt, at man skal lade tilskud og ydelser følge den enkelte borger. I den situation, som Mette Nøhr beskriver, gælder det vores børn.

Med udgangspunkt i min opfattelsesevne, fatter jeg simpelt hen ikke retfærdiggørelsen af den politisk uenighed i Favrskov Byråd, der medvirker til en differentiering af, hvilke borgere der skal have adgang til selvsamme ydelser og tilskud, som eksempelvis tilføres samme type borgere i andre af landets kommuner. Ja, endog i vore nære nabokommuner.

På Lokalavisens facebookside har Lone Glarbo, tidligere formand for Social-og Sundhedsudvalget i Favrskov Kommune, kommenteret på mit indlæg: Hun skriver:

»Ole Vinsten nemlig ja. Da ca. 70 af landets kommuner allerede har ordningen til ca. lige så mange takster, så burde der faktisk være en form for harmonisering.«

Jeg er fuldstændig enig i Lone Glarbos sigende tekst. Så op på hesten igen kære politikere i Favrskov Byråd og kom så videre, og det gerne i fuld galop.