Fortsæt til indhold

Debat: Sejren er vor, sejren er vor - vi har vundet ...

Debat
Ebba Grethe Møgelvang (DF), lokalformand for Dansk Folkeparti Syddjurs:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»En kæmpe sejr for den gode dialog mellem kommunens administration og vores borgere i Syddjurs Kommune.

Onsdag 23. februar 2022 er en glædens dag, fordi mit forslag om ansættelse af en Borgerrådgiver nu er afsluttet. Tænk at det lykkedes med dette, og det gjorde det kun, fordi mine politiske kollegaer i byrådet gerne ville samarbejde med mig om sagen.

En stor tak skal lyde til jer allesammen som troede på mit forslag.

Samtidig fik administrationen søgt og tildelt 2,36 mio. kroner som dækker løn frem til udgangen af 2024. Derfor har Dansk Folkeparti indirekte sørget for en Borgerrådgiver som er udgiftsneutral for kommunen i 3 år.

For mit parti Dansk Folkeparti og på egne vegne, er jeg tilfreds med, at den sag jeg påbegyndte tilbage i december 2020 nu her den 23 februar 2022 endelig er afsluttet med, at man på dagens byrådsmøde har vedtaget, hvem man ansætter som Syddjurs Kommunes nye Borgerrådgiver. Mødet fulgte jeg online.

Nu mener jeg så, jeg har gjort en stor del for at bidrage til, at kommunens borgere kan gøre brug af gratis rådgivning hos vores nyansatte Borgerrådgiver fra 1. april 2022.

Grundet mange henvendelser fra borgere som følte sig klemt i systemet, ville jeg gerne gøre noget for, at de mange borgere som følte deres sag var kørt fast osv., fik en mulighed for at gå et sted hen og få hjælp. Borgerne kan nu endelig gratis henvende sig til en Borgerrådgiver og få deres sag gennemset og få råd og vejledning til at komme videre. Dette handler f.eks om de borgere der har sager kørende som er anket, dem der af den ene eller anden årsag føler de ikke er blevet hørt, eller deres sag er kørt helt skævt, og dem der gerne vil have en uvildig instans ind over deres sag, for på den måde at få talt om tingene med en som ikke er part i sagen.

For mig er og har det altid været vigtigt at gøre noget for andre. Nu mener jeg så, jeg har gjort en stor del for at bidrage til, at kommunens borgere kan gøre brug af gratis rådgivning hos vores nyansatte Borgerrådgiver fra 1. april 2022.

Vores Borgerrådgiver skal være med til, at styrke dialog og samtale mellem kommunens administration og borger, denne kan også deltage i et møde som bisidder.

Dansk Folkeparti fik desværre ikke plads i det nye byråd, men vi sætter alligevel vores aftryk på sager som denne her, fordi forslaget og idegrundlaget til dette stykke arbejde blev fremlagt af byrådsmedlem og lokalformand Grethe Møgelvang, da hun sad i det gamle byråd.

Dansk Folkeparti Syddjurs vil fortsat sørge for, at være synlige og aktive med vores politiske budskaber, og derfor vil I møde os ude på gadekampagner og markeder og messer som vanligt.«