Fortsæt til indhold

Mange tak til pladsfolkene på Ebeltoft Genbrugsstation

Debat
Kaj Ole Sørensensommerhusejer af Fuglekongevej 27, 8400 Ebeltoft.

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Tak. Tak, fordi vi altid bliver modtaget med et smil, måske en lille ”joke” og en god og korrekt vejledning ang. genbrug og sortering. Så vi kan sortere og genbruge, alt hvad der overhovedet er muligt.

I er guld værd, og har fingeren på pulsen til stor glæde for både Reno Djurs, Syddjurs Kommune og hele samfundet.

Det har vel aldrig været mere aktuelt at genbruge. Hver en krone tæller. I følge www.Toogoodtogo.com smider hver dansker ca. 170 kg. emballage-affald ud hver eneste år.

I pladsfolk i Ebeltoft er også gode til at vejlede og henvise til ’Gi’ Det Videre’ til stor glæde for alle mennesker, især måske dem, der er fordrevet fra deres eget hjemland.

En god seng, et møbel eller måske en cykel, der fortjener at komme ud og rulle igen.

Denne gode ordning har man dog ikke i Aarhus Kommune, hvor jeg bor, når jeg ikke er i mit sommerhus i Ebeltoft. Til gengæld kunne Reno Djurs måske lære lidt den anden vej, ang. industriaffald:.

Her har man for længe siden indført en smidig årlig betalingsafgift. Man køber et adgangskort til forruden eller en scanning til nummerpladen. Og så kan man komme på genbrugspladsen , så ofte man vil det.

Og man behøver ikke nødvendigvis at bo i kommunen. Der er jo rigtig mange håndværkere, der arbejder i byen og behøver at sortere og genbruge, når arbejdsdagen er slut.

Røde Kors og andre genbrugsbutikker har samme gode ordning.

I ønskes alle en rigtig god genbrugssommer.