Fortsæt til indhold

Oplysende tur i Nationalparken og brugen af fremmedord

Debat
Hans Vangkilde, Bøgebjerg 2.1.1, Ebeltoft:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Til redaktøren.

Jeg finder det uendeligt svært at forstå, at du samtidigt med, at du mener at begrebet borgerinddragelse blot er et buzzword (floskel, udtryk for at noget er intetsigende) ikke sørgede for, at Adresseavisen var til stede på en naturvandring i Mols Bjerge d. 28/4 med Naturstyrelsen, et møde med et meget stort publikum.

Det var en virkelig smuk tur i vores voldsomt smukke bjerge. Endvidere gav Naturstyrelsen en meget omfattende, meget oplysende gennemgang af tankerne omkring den kommende Naturnationalpark Mols Bjerge. Der var naturligvis også sat tid af til spørgsmål fra publikum.

Jeg mener, at dette at Adresseavisen glimrede ved sit fravær er journalistisk sjusk !

Samtidigt med ovenstående anke, vil jeg udtrykke min irritation over, at du i flere artikler smykker dig med dit kendskab til diverse fremmedord.

Det kan ikke være meningen, at almenheden skal have en fremmedordbog frem for at forstå dine budskaber fuldt ud.«

Redaktøren svarer:

Kære Hans Vangkilde

Tak for din venlige henvendelse.

Som jeg har oplyst for dig tidligere, var turen i Nationalparken med Naturstyrelsen som oplysende frontløber, skrevet i min kalender. En privat begivenhed, der krævede min tilstedeværelse kom imidlertid i vejen. Det skal jeg beklage. Godt, at du havde en dejlig tur. Jeg er med næste gang. Det lover jeg dig hermed.

Mht. fremmedordene, så må jeg sætte dem på vågeblus. Glædeligt, at du tænker på almenvellet. Det er stærkt og stort i disse for vort land så alvorlige tider.

Det forbliver så en hemmelighed os to imellem, at du har fortalt mig, at du selv er storforbruger af ord fra Fremmedordbogen.