Fortsæt til indhold

Debat: Vil Norddjurs investere i mennesker?

Debat
Mette BakmannGrenaa. Mor til barn i 9., 6. og 1. klasse

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

“Skolen skal passe til nutiden - to lærere er svaret”.

Dette var et debat indlæg jeg skrev tilbage i foråret.

Skal jeg klappe i hænderne og takke mange gange, fordi det nu er blevet en realitet at man har lavet to-læreres ordning?

Men ordningen er kun lavet halvt - hvorfor?

Men som forældre gør det ondt, når man hører, at hvis der bare sidder en voksen klar bagved, når uroen melder sig, så gør det en kæmpe forskel
Mette Bakmann

Man ansætter en pædagog til at varetage trivsel til to klasser ( i dette tilfælde er det to 1. klasser) det vil sige hun skal dele lektionerne i hver klasse. Det giver 10-12 lektioner i hver!

Hvad med de resterende lektioner - tænker man så, at man for eksempel med en elev med udfordringer har hjulpet der, eller tænker man at eleven/eleverne ikke har udfordringer i de lektioner med kun en underviser?

Min dreng har et fantastisk læreteam bestående af to lærere og en pædagog som varetager begge 1. klasserne. De ser ham. De ser klassen. De gør det bedste de kan for at alle skal have en god skoledag.

Men de er også oppe imod et system der er presset på ressourcer, økonomi og ikke mindst ventetid på udredning ved BUA.

Men som forældre gør det ondt, når man hører, at hvis der bare sidder en voksen klar bagved, når uroen melder sig, så gør det en kæmpe forskel.

Hvorfor kan der så ikke bevilliges to voksne i alle lektioner? Det ved jeg man gør i andre kommuner.

Det er vores børn det handler om - vores fremtid - så hjælp dem dog!