Fortsæt til indhold

Busrute 351 er en afgørende livsnerve for landsbyerne

Debat
Heidi Hass Madsen. Forældre til børn, der hver dag bruger bussen og borger i den østligste del af Region Midt.Vævervej 2, Glatved, 8444 Balle

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Kære Anders Kühnau

Jeg ved godt, at budgettet er stramt.

Jeg ved godt, at I forsøger at finde besparelser, der påvirker færrest mulige mennesker Jeg ved også godt, at administrationen og analyser baseret på befolkningstæthed, prisstigninger, passagertælling osv. opfordrer jer til at tage tilskuddet fra busrute 351.

Netop denne rute er eneste mulighed for unge mellem Ålsrode syd for Grenaa og til Ebeltoft, som hver dag bruger de videregående uddannelser i Grenaa.

Men..

Netop denne rute er eneste tilbud om kollektiv transport i rigtig mange landsbyer på det mest østlige område af regionen.

Netop denne rute er eneste mulighed for transport for børn, der skal i folkeskole på tværs af kommunegrænsen.

Netop denne rute er eneste mulighed for unge mellem Ålsrode syd for Grenaa og til Ebeltoft, som hver dag bruger de videregående uddannelser i Grenaa.

Netop denne rute er eneste sikkerhed for de unge mennesker i Syddjurs, som overvejer at tage en sundhedsfaglig uddannelse på SOSU-skolen i Grenaa.

Netop denne rute sikrer vores landsbyers overlevelse.«