Fortsæt til indhold

Debat: Vil du med ud at cykle i Grenaa, borgmester?

Debat
Helen AndersenGrenaavej 106, Grenaa

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Kære borgmester Kasper Bjerregaard.

Hvornår bliver Grenaa og omegn et sikkert sted at cykle? Og lad hver med at sende mig link til vejforbedring. For der sker ikke noget.

Det er den mest usikre vej, jeg har kørt på arbejde i 30 år. Og jeg kommer fra København
Helen Andersen

Jeg har 15 minutter på cykel på arbejde hver dag hele året rundt - fra Grenaavej 106 til Åstrupvej.

Det er den mest usikre vej, jeg har kørt på arbejde i 30 år. Og jeg kommer fra København.

Du som borgmester burde prøve at køre en tur om aftenen på cykel.

Cykelstier er smalle, beskidte, fyldt med huller osv. Men må køre 80 km/t på Grenaavej i bil,selv om der ligger huse og man skal krydse vejen for at komme ind i indkørslen. Den er ujævn at cykle på så man må køre ud på midt på vejen.

Det kan ikke være rigtigt, at man i Grenaa og omegn skal have bil for at køre 15 minutter på arbejdet eller bare skal rundt i byen.

Hvad har I tænkt at gøre for at Grenaa kommer i gang med at bliver en sikker by at cykle i, så vi kan tænke på miljø.

PS: Håber du vil give dig tid til at køre en aftentur på Åstrupvej til Grenaavej eller fra byen og ned ad Bavnehøj.