Fortsæt til indhold

Et ualmindeligt trist og tragisk syn - hvad siger Syddjurs Kommune?

Debat
Poul Svendsen. Strandgårdshøj 58, Ebeltoft:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Kære læsere.

Jeg kan ikke forstå, at alt græs, blomster og buske skal væltes til ingen nytte.

Jeg bor på Strandgårdshøj i Ebeltoft og er hver dag i 30 år gået ned på engen ved børnehaven ved Folboholm.

Jeg skrev sidste år til kommunen, da jeg mente det var deres jord, men fik det svar, at det var udlånt til grundejerforeningen på Foldboholm, mod de skulle passe området. Det er så også gjort med fine stier, men to gange om året skal alt jævnes.

Fotos tilsendt af Poul Svendsen

Her oplever jeg så hver dag det rige dyreliv der er der, frøer og salamander og en masse fugle, fasaner og hver morgen går rådyrene dernede og græsser. Også denne morgen lørdag, men der var et der blev stående og slikkede i græsset troede jeg, men det var desværre dens lam der var mejet ned med den græsslåningsmaskine, der kørte dernede i fredags.

Kunne den person da ikke have haft en kæde ud fra græsklipperen, så dette lille lam havde haft en chance - eller allerbedst vente til efteråret med at jævne området til reder og rålam er væk og havde en chance.

Det var et sørgeligt syn.«