Byrådsmedlem lægger sig fladt ned: Siger undskyld med flødebolle
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Man skal ALDRIG være bange for at give en uforbeholden undskyldning hvis man har lavet en fejl.
Mine gode ven og Coach Robert Rolfsted har for mange år siden lært mig og mange andre, at fejl er fantastisk.
Og hvorfor egentlig det? Jo hvis man laver noget, så risikerer man ind i mellem at noget går galt, man overser noget, der sker svipsere og så videre - det lærer man af og vupti så har livet gjort en klogere... hvis altså man kigger indad, tager det til efterretning og selvfølgelig siger undskyld til den eller dem, der eventuelt er kommet i klemme.
I Ugebladet Skanderborg d. 24. maj læste jeg en artikel “Forældre kæmper for flere penge til skoler: Der er massiv mistrivsel”.
Der stod at:
“Byrådet har bedt om nogle analyser i forhold til, om der er noget, der kan omfordeles fra ældre- og handicapområdet. Om der er noget at komme efter. Som formand for Børne- og Ungdomsudvalget er jeg selvfølgelig optaget af mit område, siger hun” (Trine Frengler).
Uge-bladet Skanderborg har kontaktet formand for Sundheds- og Omsorgsudvalget Jens Szabo, for at høre, hvordan han forholder sig til eventuelt at flytte penge fra ældreområdet til skole området.”
Citat slut.
Jeg udsender hermed en uforbeholden undskyldning til Trine Frengler for at have pålagt hende en gerning i mit debatindlæg i uge 23, hun ikke havde udført.
Jeg blev arrig og fløj i blækhuset, fordi der igen er fokus på ældre- og handicapområdet når der skal skæres ned og findes penge til de nødstedte områder, men sørme aldrig rigtigt administration, ledelse og det tonstunge bureaukrati vi efterhånden har bygget vores samfund på. Så i min “arrigskab” over at pilen altid drejer i den retning, fik jeg læst det i artiklen som om, at Trine Frengler havde kontaktet Jens Szabo med henblik på, om han kunne finde penge på ældre- og handicapområdet til skoleområdet.
Det var ikke det, der stod, og jeg udsender hermed en uforbeholden undskyldning til Trine Frengler for at have pålagt hende en gerning i mit debatindlæg i uge 23, hun ikke havde udført. Det var Uge-bladet Skanderborg, der havde kontaktet Jens Szabo for at høre, hvordan han forholdt sig til byrådets analyser af, om noget kunne omfordeles fra ældre- og handicapområdet til skoleområdet.
Så kære Trine - modtag hermed min uforbeholdne undskyldning for at have pålagt dig at skulle have taget denne kontakt, som du ikke havde gjort. Jeg skylder klart en omgang flødeboller for min fejl.
Jeg fortsætter selvfølgelig kampen for, at det bliver på bureaukratiet vi skal finde penge og ressourcer til de borgernære områder som omhandler både børn, skoler, unge, ældre og handicappede - det må så absolut være det mest humanistiske og ansvarlige.