Fortsæt til indhold

Overskriften er misvisende - jeg glimrer ikke ved mit fravær

Debat
Leif Lahn Jensen (A), MF, gruppeformand:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Der har været en artikel på Lokalavisens hjemmeside og i Lokalavisen Norddjurs med overskriften ’Leif Lahn Jensen glimrer ved sit fravær til sensommerdebat i Riddersalen.’

Overskriften er misvisende - udover at jeg rent faktisk ikke kunne sige ja - men i den grad fordi mange kan opfatte det, som at jeg glimrer i mit fravær i forhold til Gammel Estrup og det er på ingen måde sandheden

Jeg er i den grad ærgerlig over, at min kalender ikke åbnede mulighed for at deltage. Jeg var allerede besat til anden side, og det var desværre ikke muligt at ændre.

Overskriften er misvisende - udover at jeg rent faktisk ikke kunne sige ja - men i den grad fordi mange kan opfatte det, som at jeg glimrer i mit fravær i forhold til Gammel Estrup og det er på ingen måde sandheden. Det er kun et enkelt møde, og i øvrigt var det min ide med et sådant arrangement.

Selve omtalen om det meget fine arrangement som Gl. Estrup holder d. 28. august er sådan set vigtig, men hvorfor overskriften skulle være negativ og dreje sig om en enkelt persons fravær, forstår jeg ikke. Hvorfor ikke fokusere på det smukke i dette arrangement, det rigtige i at afholde en politisk debat i fantastiske historiske og lokale rammer. Det at man på en sådan måde kan binde aktuelle emner sammen med det historiske, samtidig med at man får fokus på en af vores absolut fineste kulturelle fyrtårne på Djursland, nemlig Gl Estrup.

Sandheden er jo, at jeg i min efterhånden mange år i Folketinget, har haft et fremragende samarbejde med Gl. Estrup. Og sammen med min familie har besøgt museet næsten hvert år. Og sandheden er jo også, at til mit første møde med den nye direktør, Kasper Steenfeldt Tipsmark, fik vi begge en ide om at fremme det politiske kendskab til Gl Estrup, netop for at sikre en større mulighed for offentlige midler fremover. Her besluttede vi sammen at forsøge med dette arrangement, som netop ville styrke folkets mulighed for at komme tættere på politikeren, men også for at fremme folks kendskab til de fortræffeligheder man kan finde på Gl. Estrup. Derfor er jeg kiste glad for at dette arrangement lykkedes, at man kan snakke med nogle af mine gode kolegaer, og Gl Estrup dermed bliver set og hørt endnu mere.

Derfor vil jeg modsat artiklen tillade mig at tage den positive hat på, og ærge mig over at jeg ikke kan deltage, men glæde mig over at andre kan få glæde af et fremragende arrangement og et fantastisk sted.«