Debat: Regionspolitiker uden rygrad
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg synes virkelig vi borgere må skamme os over regionsmedlem Else Søjmarks handling ved afstemningen om akutklinik og lægeambulance på Djursland.
Nu har vi så set hvor få spagfærdige pip, der er kommet frem under denne handling, det eneste vi har hørt er, at afgørelsen ikke er vokset frem i hendes baghave
Hun blev valgt ind i regionen for som hun sagde ”ville kæmpe for Djursland”. Nu har vi så set hvor få spagfærdige pip, der er kommet frem under denne handling, det eneste vi har hørt er, at afgørelsen ikke er vokset frem i hendes baghave.
Så fremkommer det, at hun er blevet truet med bortvisning fra hendes parti i regionsrådet. Kender de ikke til demokrati i dette parti? Det blive spændende at se hvilken skæbne medlemmet fra hendes parti valgt ind i Silkeborg får.
Den handling, Else Søjmark har gjort over for os på Djursland, har vist, at hun overhovedet ingen rygrad har, men bare værner om sin plads i regionen og bevarer den gode gage og ben.
Jeg vil både ønske Else Søjmark, hendes kredsbestyrelse og regionsrådets formand et godt efterår, hvor de kan gå i fordybning over hvor hård og grim en beslutning, de har valgt at give borgerne på Djursland. og så være så ærlige at erkende, at man ikke kan behandle folk sådan i 2023, vil de ikke det, vil jeg håbe, at vi ikke har glemt deres handling ved næste valg.