Helge Smith serverer endnu et bidrag til klimaalarmisternes agenda
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Helge Smith, Skovshovedvej 21 i Knebel har i Adresseavisen 25. oktober 2023 skrevet et debatindlæg om ’Den store klimaløgn’, hvor han indleder med at jonglere med milliarder af tons kuldioxid (CO2).
Men vil man ’flytte noget’ med det man skriver, må argumentationen være dokumenteret ved henvisning til videnskabelige undersøgelser.
Det er jo muligt, at Helge Smith har dokumentationen, men den savnes i artiklen.
Hvis den var der, kunne man gå ind i litteraturen og se lidt nærmere på, hvad det var ’vi ved’.
’Vi ved, at Jordkloden kan omdanne indtil 25 milliarder tons CO2 til ilt ...’.
’Vi ved, at vi udleder omkring 37-38 milliarder tons CO2 om året ...’ etc. etc.
Jeg ved det ikke.
Jeg har nærlæst indlægget flere gange, og jeg har accepteret, at jeg må sidde på den bageste bænk i klassen, fordi jeg ikke er blevet klogere på CO2’ kredsløb i naturen. Men jeg er ubeskeden nok til at mene, at efter Helge Smiths udredning, er der mange andre end mig, der heller ikke ved det. Jeg betragter Helge Smiths artikel som endnu et bidrag til klimaalarmisternes agenda.
Ét af de afgørende spørgsmål i klimadebatten er, som det blandt andet nævnes i den seneste rapport fra det uafhængige klimapanel
NIPCC (Nongovernmental International Panel on Climate Change): – Vil en reduktion af atmosfærisk CO2 virkelig kunne forbedre Jordens klima? Det korte svar er: – Nej.
Den danske regerings mål om at reducere CO2-udledningen med 70 procent inden 2030 som et delmål af en ambitiøs plan om neutralitet i 2050, udfordres af robust forskning, der viser, at klimaforandringer primært er forårsaget af en kombination af naturlige fænomener, som vi ikke kan kontrollere, men som vi må indrette os efter, således som vi altid har gjort. Derfor vil en reduktion af menneskeskabt CO2 i atmosfæren – hvis den kan gennemføres – ingen indflydelse have på klimaet, og den igangværende, omfattende omlægning af samfundet er spild af ressourcer. (Johannes Krüger. 2021. 32 myter om klimaet. Saxo Publish. 380 sider).
Et højt indhold af CO2 i atmosfæren fremmer plantevæksten, men det er ikke kun naturen og økosystemerne, der nyder godt heraf – det gør kulturplanterne også. Det er almen viden.
Vi bør begrænse os til at undgå at forurene vores omgivelser, og lade jorden og klimaet passe sig selv.«