Fortsæt til indhold

Appel til Syddjurs Kommune, Midttrafik og Aura: Hvordan tænder man lyset på Thorsager Letbanestation i aftentimerne?

Thorsager Letbanestation lider under mørke nætter, og Thorsager borger søger akut hjælp fra Syddjurs Kommune, Midttrafik og Aura. Manglende belysning skaber farlige situationer – lad os handle hurtigt og få tændt lyset, lyder hans opfordring.

Debat

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

I Thorsager står borgerne over for en bekymrende udfordring – mangel på belysning på Thorsager Letbanestation., ifølge Joachim Speck.

Han er bosiddende og flittig bruger af letbanen.

Joachim Speck har rettet fokus mod dette problem og appellerer til myndighederne for en løsning.

Han påpeger: »Især her i vintertiden er det til voldsom gene, at lysene på stationen - bortset fra selve perronbelysningen - ikke er tændt om aftenen. Det besværliggør adgangen til stationsområdet, til at håndtere cyklen og kan føre til farlige situationer, især for ældre borgere som mig.«

Løsning i Samarbejde

Joachim Speck har henvendt sig til Syddjurs Kommune, Midttrafik og Aura for at koordinere en løsning.

Han appellerer til myndighederne og siger: »Jeg vil gerne, kære medarbejder i Syddjurs Kommune, som repræsentant for mig som borger i selvsamme kommune, sørge for, at medarbejdere hos Midttrafik og medarbejdere hos Aura får talt med hinanden og at lyset på stationsområdet bliver tændt hurtigst muligt.«

Borgerdrevet Handling

Joachim Speck opfordrer ikke kun til handling fra myndighederne, men også til støtte fra lokalsamfundet. Han har delt sin bekymring med naboer og medborgere og opfordrer til fælles handling for at løse denne presserende udfordring.

»Sammen kan vi gøre en forskel og sikre, at Thorsager Letbanestation igen bliver et sikkert og veloplyst sted for alle borgere,« lyder det fra Joachim Speck.