Fortsæt til indhold

»Jeg ELSKEDE virkelig Nye Borgerlige - en politik der bare matchede mit DNA«

Debat
Karina KirkByrådsmedlem i Skanderborg for Nye Borgerlige

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Et stik i hjertet, tomhed. En masse ubesvarede spørgsmål, Sådan! På et splitsekund meldt ud i pressen og ALT er borte! Ja, sådan kan det føles de første mange timer, hvor man pludselig oplever at fundamentet er blevet trukket væk under én.

Ingen forvarsel. Det er simpelthen ikke godt nok, men hvem skal jeg klage til nu?

Da jeg så lige fik trukket vejret godt ned i maven igen, sundet mig og løftet blikket, så ved jeg jo godt, at intet har været spildt, og at når en dør lukkes, så åbnes som oftest en ny.

Nye Borgerlige vil snart være fortid - også i Skanderborg byråd, og så bliver jeg det, jeg aldrig har været bange for at tage afstand fra, nemlig løsgænger. Dog ganske og aldeles ufrivilligt.

Jeg er stadig den samme, som jeg hele tiden har været, jeg vil stadig kæmpe for den politik, jeg er valgt ind på. Med andre ord bliver der ikke en mærkbar forandring, ud over at jeg ikke hører til nogen steder.

Jeg ELSKEDE virkelig Nye Borgerlige - en politik der bare matchede mit DNA.

Fredag (12. januar, red.) tager jeg min 13 årige datter i hånden, drager med futterne til København - en skøn weekend forude, hvor vi skal opleve dronningen gå på pension og vores nye konge træde til. Vi vil hylde kongehuset sammen med mange andre danskere, mærke stemningen, fællesskabet og opleve et nyt kapitel i vores danmarkshistorie.

Alt imens chokket lægger sig stille og roligt. Svanen knækkede vingen, og om lidt er jeg en fri fugl.