Nej til flere højhuse i Skanderborg
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Kære Lone Lambertsen.
Tak for dit indlæg i Ugebladet 13. marts 2024.
Jeg deler meget dine synspunkter, og da jeg bor i den nyrenoverede ejendom på hjørnet af Adelgade og Emilievej, har jeg fulgt med i nedrivningen af den gamle lægebolig.
Jeg har hørt, at den gamle bolig var stærkt angrebet af skimmelsvamp.
Jeg ved, at de tidligere ejere havde en idé om, at der kunne indrettes en form for museum. Selv, har jeg haft en idè om, at man kunne have åbnet den gamle port op, og at man kunne indrette en form for torvehal. Den kunne blive brugt til indendørs marked, udstillinger og mindre musikarrangementer. Og så kunne man have restaureret baghaven med borde/bænke og udskænkning i sommerhalvåret.
Det ville også have været i harmoni med Bar Bunds gårdhave.
Men sådan blev det ikke.
Det nye højhus bliver bygget i fire en halv etage med elevator. Der bliver forskudte terrasser bagved.
Heldigvis er der taget højde for parkering. Der bliver ni delvist overdækkede p-pladser og god cykelparkering.
Med dette indlæg vil jeg komme med en kraftig appel til vores byråd om ikke at godkende flere højhusbyggerier i Skanderborgs centrum.
Og i stedet for renovere de gamle historiske huse, som Lone Lambertsen også er fortaler for.