Fortsæt til indhold

Rasende efter tur på genbrugsplads: »Mon ikke affaldssortering har taget overhånd«

Debat
Bjarne WoetmannEngparken 26, Skovby 8464 Galten

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Var i dag et smut på Genbrugspladsen her i Skovby. På grund af vejret var der ikke ret mange – så langt så godt. Men jeg blev så på det nærmeste ”angrebet” af de to pladsmænd, en ad gangen. De opførte sig begge som ”politibetjente”.

Klare plastikposer med småt brændbart, posen skal tømmes, indholdet kommes i containeren med småt brændbart. Den klare plastikpose skal i plastik.

Jeg beslutter herefter at tage mine sidste sække med hjem igen. Jeg er rasende.
Bjarne Woetmann, Skovby

Det har jeg aldrig hørt eller oplevet før.

Har tømt en masse gamle A4 ringbind, de tomme ringbind skal i småt brændbart – ok. Jeg havde tømt ringbindene, papiret i poser for sig, og ringbindene i poser for sig.

Indholdet af almindligt printet A4 papir skal i papircontaineren. Ok. Men så er der en af dem, der igen brokker sig. Alle plastik-fanebladene skal i plastikcontaineren og papiret i papircontaineren.

Tror jeg havde cirka 25 gamle ringbind med, alle med A4 papir og faneblade. Mange med alfabetet – 28 styk faneblade per album og mange med nummererede faneblade – 32 styk faneblade per album. Det ville tage rigtig lang tid at skille det ad.

Jeg havde også mange gamle ”Time Manager”-kalendere med. I A5 størrelse. Hvert år i sin papkasse. Alle i klare plastikposer. Men uha nej, pap for sig og papir for sig. Alle kalendere ud af pappet.

De få andre, der var på pladsen, blev også ”angrebet” af de to ihærdige ”politibetjente”. Jeg beslutter herefter at tage mine sidste sække med hjem igen. Jeg er rasende.

Man forsøger at sortere efter bedste evne, men det duer ikke. Slet ikke. Havde planlagt at smide gamle fotoalbum ud. Men uha uha. Plastikalbum for sig, alle billederne for sig, A4 papir for sig.

Man kan læse sig til, at hele ens private affald bliver blandet i skraldebilen og sorteret igen, der hvor det havner. Man kunne frygte, at folk snart tager ud i skoven og smider deres affald. Som man desværre hører om i medierne.

Dette grænser til vanvid! Vi har boet knap 46 år her i Skovby, og det bliver værre og værre.