Politikerne skal lytte og tage imod alle relevante input, før vi træffer vores beslutninger
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Vi skal fortsætte samtalen i byrådet og med borgerne i kommunen. Der er flere projekter i gang forskellige steder i kommunen, og vi skal give plads til dialog og tid til efterbehandling af alle oplysninger, så vi træffer beslutninger på oplyst grundlag. Helt konkret arbejder vi lige nu på flere projekter om blandt andet solceller og placering af genbrugsplads, og der skal vi lytte og tage imod alle relevante input, før vi træffer vores beslutninger.
Vi er valgt af borgerne, og det er dem, vi først og fremmest skal repræsentere. Vi skal lytte, og vi skal sikre, at retningslinjer og beslutninger er ”gennemsigtige” og ”lige” for alle.
Jeg vil fortsætte med at arbejde for tryghed og frihed for vores borgere. Jeg tror på, at vi kan skabe positive forandringer gennem samarbejde og engagement. De ingredienser skal sikre en sund fremtid for vores kommune – Vi må ikke stoppe udviklingen, vi skal investere i fremtiden.
Vi kan ikke undgå at se fremad og erkende, at vores befolkning bliver ældre. Når vi kigger i prognoserne, så vil børnetallet stige i udvalgte områder i kommunen. Det er afgørende, at vi planlægger og investerer med dette i tankerne, så vi kan sikre en bæredygtig og inkluderende fremtid for alle aldersgrupper. Jeg synes allerede, vi er godt på vej.
Omsorg, trivsel, fællesskab, frihed og muligheder er nøgleord for at sikre de bedst mulige forhold for både børn, unge, voksne og ældre. I fremtiden, skal vi investere i institutioner, skoler, fritidsfaciliteter og vores ældrepleje.
Borgerne skal være i centrum, og de skal mødes af åbenhed og tilgængelighed i forvaltningen. Ingen bør føle sig tabt i administrativt bureaukrati, og det er vores pligt som samfund at sikre, at hjælp og vejledning er let tilgængelig for dem, der har brug for det.
Jeg er optimistisk - Demokratiet lever – I den tid vi lever i, så skal vi huske og værne om det!