Advarsel til turister - pas på 'Politiet' i Ebeltoft
En turist blev stoppet af en lokal, der anklagede ham for fartovertrædelse og blokerede vejen.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Jeg blev i går (25. juli, red) stoppet på Strandgårdshøj af en sur ældre herre i en Suzuki. Han blokerede en chikane hvor jeg holdt og ventede på passage. Hans melding til mig var, at »vi er trætte af personer som dig, der ikke overholder 40 km grænsen.«
Jeg er turist i Ebeltoft, og pga. den enorme trafik, var det nok svært at komme til at køre stærkt, hvilket jeg heller ikke havde planer om. Det forbavser mig, at lokale tager loven i egenhånd og jagter turister som her.
Okay manden havde måske en dårlig dag, men man bliver lidt paf over at stå model til hans chikaner. I hver fald nøjes jeg ikke med næste gang bare at trække på skuldrene.
Så vil opfordre andre turister til at kontakte det ’rigtige’ politi, hvis de får samme oplevelse.«