Fortsæt til indhold

Det ser virkelig ikke kønt ud på havnen

Debat
Paul-Werner JohnsenEllekrogen 5, Grenaa

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg må virkelig give Henrik Holmsted Pedersen ret i at tingene på Grenå Sydhavn absolut ikke ser kønne ud. Det ligner noget, som man kan genkende fra Østtyskland da det så allerværst ud.

Ja, man mangler som borger og skatteyder at få at vide hvad der skal ske. Nu er det jo tidligere borgmester Jan Petersen, som er bestyrelsesformand for Sydhavnen, så jeg ved nu ikke, om man skal forvente sig det helt store.

Liv i Sydhavnen står der på en af de bygninger, som er virkelig i ringe stand. Ja, ok - det holder ikke helt vand, må man vel sige.

Tror man virkelig, at hvis der blev åbnet op for spørgsmål fra tilmeldte, ja så vil man miste omsætning og arbejdspladser?

Omkring åbenheden i Grenaa Havn A/S siger CEO Henrik Carstensen at man er udsat for konkurrence, hvis der kunne stilles spørgsmål på generalforsamlingen fra tilmeldte. Ja, og hvad så? Alle virksomheder er udsat for konkurrence. Heldigvis. Ellers faldt mange danske virksomheder simpelthen i søvn.

Sidst jeg var til generalforsamling på Grenaa Havn A/S var jeg den eneste tilmeldte udefra. Ellers er der jo kun bestyrelsen og folk fra kommunalbestyrelsen, der kan stille spørgsmål. Hold k… det er pinligt.

Er det her virkeligt voksne mennesker, som vi har med at gøre?

Hvis jeg går til generalforsamling i min bank som også er et A/S kan jeg stille alle de spørgsmål, som jeg har lyst til, og de har altså en noget større omsætning end Grenaa Havn A/S har. Tror man virkelig, at hvis der blev åbnet op for spørgsmål fra tilmeldte, ja så vil man miste omsætning og arbejdspladser?

Hvis det er tilfældet, ja så er troen på egne evner til at drive forretning ikke ret stor på Grenaa Havn A/S. Få nu sat lidt kulør på de generalforsamlinger i fremtiden. Interessen for at tilmelde sig en generalforsamling på Grenaa Havn A/S er jo helt væk.