Er du nu sikker på du er medlem af det rigtige parti, Jens Meilvang?
Jeg vil gerne rose Jens Meilvang for hans engagement for Djursland og vores gode samarbejde, men jeg forstår ikke, at han er med i LA, skriver Leif Lahn Jensen.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Jeg vil godt starte dette indlæg med at rose min gode kollega Jens Meilvang, da jeg syntes vi har et godt samarbejde og for hans engagement for Djursland. Hans læserbrev i lokalavisen i sidste uge undrede mig dog meget, og det er jeg nødt til at give en kommentar på.
Her var LA heller ikke med i aftalen.
Jens angreb regeringen og især den socialdemokratiske minister for at skære ned på uddannelserne på Djursland og gå stik imod landdistrikterne, og på den måde signalerede han, at LA tænker langt mere på landdistrikterne end Regeringen og Socialdemokratiet.
I finansloven fik vi tilført flere penge til uddannelserne, som gør at både Syddjurs gymnasium og Grenaa gymnasium fik flere penge end det de fik i udkantstillæg og nu endda som permanente midler. Det betød også at Sosu skolen i Grenaa blev reddet. Og disse ting er virkelig godt for hele Djursland. Jens var ikke sent til at gå ud og rose det, men jeg kan konstatere at LA var gået ud af forhandlingerne, da Landdistriktsuddannelserne åbenbart ikke er vigtige nok for dem. Med andre ord, LA er imod resultatet.
Regeringen har også sikret udviklingen af de forslag på Fjellerup strand, som jens også har kæmpet for og rost til skyerne. Her var LA heller ikke med i aftalen.
Jeg er personligt glad for at mit parti og den regering vi er med i, hele tiden sikre at Landdistrikterne bliver hørt og hjælpe til med at udviklingen ikke kun sker i byerne, og her vil jeg altid kæmpe for dette.
Så kære Jens, jeg ved godt hvor du står og hvad du kæmper for, og jeg kender alt til LAs politik, så er du nu sikker på du er det rigtige sted.«