Fortsæt til indhold

Stegger og biskop D.G. Monrad - to ledere med evnen til at lytte

Stå sammen om at skabe et fremgangsrigt Syddjursland, uanset politisk farve.

Debat
Hans VangkildeAndreahus 52, 2. tv., Risskov

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Vedrørende indlæg fra Claus Wistoft fra Venstre, der skyder fra hoften, så finder jeg det patetisk, at vi nu i næsten et år måske skal læse om blå og røde udfald mod hinanden.

Det helt saglige her må være, at ALLE i det byråd arbejder sammen om en rigtig god udvikling af Djursland både før og efter det kommunalvalg.

Jeg har en bombastisk sammenligning mellem Michael Stegger og den hedengangne biskop og politiker D. G. Monrad. - Monrad havde en vidunderlig evne til at lytte til ALLE, og det kom der en masse godt ud af, og blandt det ypperste fik han udfærdiget Grundloven.

Michael Stegger har i sit noget mere ydmyge job i Syddjurs Byråd haft den samme evne, og har derfor opnået ganske meget her efter år tre af hans regeringstid.

Oven i det er der faktisk den forskel på de to personligheder, at borgmesteren har et roligt gemyt, der så vidt jeg ved har været gavnligt for arbejdet i byrådet. - D. G. Monrad havde et temmelig uroligt gemyt, der ind imellem gjorde ham noget besværlig.