Fortsæt til indhold

»Gode rammer kan gøre en enorm forskel for elever og lærere – sender klart signal om, at vi respekterer deres faglighed«

Debat
Anne-Sophie Schjønning EriksenLærer, byrådspolitiker fot Konservative Folkeparti, næstformand Børn- og Skoleudvalget

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

At investere i vores skoler i Favrskov Kommune er ikke bare en økonomisk prioritering – det er en investering i fremtidens læring, trivsel og samfund. Som lærer og konservativ byrådspolitiker ser jeg hver dag, hvordan gode rammer kan gøre en enorm forskel for både elever og lærere. De motiverer til god læring. Derfor er jeg begejstret for den ambitiøse indsats, der nu bliver gjort for at løfte standarden på vores skoler.

Når vi opgraderer og moderniserer faglokalerne, viser vi, at vi tager læring alvorligt. For eleverne skaber det et miljø, der er mere indbydende, funktionelt og inspirerende. Når rammerne er i top, øges deres trivsel og engagement. Samtidig betyder bedre skoler meget for vores mulighed for at tiltrække dygtige lærere. Når lærere ser, at kommunen investerer i gode undervisningsfaciliteter og prioriterer et sundt arbejdsmiljø, sender det et klart signal om, at vi værdsætter og respekterer deres faglighed. Og ja – udfoldelsesmulighederne bliver større, og undervisningen nutidssvarende.

De midler, der bliver afsat til at udvikle og forbedre vores skoler, er en nødvendighed, hvis vi skal sikre, at Favrskov Kommune forbliver et attraktivt sted at bo og arbejde. Gode skoler er et stærkt fundament for et velfungerende lokalsamfund – de tiltrækker familier, skaber arbejdspladser og understøtter vores børn og unges muligheder for at lykkes.

Jeg ser frem til kommende byrådsmøde, hvor anlægsbevillingen til ’Opgradering af faglokaler’ på udvalgte skoler skal godkendes.

Jeg håber, at vi fortsat kan prioritere investeringer i fremtidens læring. For når vi investerer i skolerne, investerer vi i hele Favrskovs fremtid.