Fortsæt til indhold

Penge til ledsagerordning: »Der er ikke længe til sommer og Sølund Musik-Festival«

Debat
Camilla FabriciusMedlem af Folketinget (S) Socialordfører og næstformand for sundheds- og ældreudvalget

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Sølund - en fest i Østjylland

Hold da op en fest der bliver organiseret på Sølund Musik-Festival 2025! Nik & Jay, Magtens Korridorer og (min personlige favorit) Birthe Kjær, og mange andre dygtige kunstnere – det er jo bedre end Grøn Koncert.

Nu kommer “Mr. Aarhus” Peter A.G. minsandten også forbi festivalen, ovenikøbet sammen med The Mumes, et band som jeg har været heldig at se flere gange før. De er dygtige musikere, meget erfarne og med deres handicaps, inspirerende forbilleder for os alle.

Ja, det er helt sikkert at Sølund Musik-Festivals 40 års jubilæum ikke kommer til at gå stille af, og heldigvis for det.

Med hensyn til de 1,8 millioner kroner, som det er lykkedes at få forhandlet igennem til en ledsagerordning, så følger jeg det tæt, og tager det personligt op med Socialminister Sophie Hæstorp (S).
Camilla Fabricius (S), MF

Med hensyn til de 1,8 millioner kr., som det er lykkedes at få forhandlet igennem til en ledsagerordning, så følger jeg det tæt, og tager det personligt op med Socialminister Sophie Hæstorp (S).

Der er ikke så længe til sommer, så jo før det kommer på plads, jo mere tid får kommunerne til at få arrangeret ledsagere til deres borgere med handicaps.

Jeg kommer også selv forbi, det står i kalenderen og der bliver det. Jeg arbejder også på at lokke ministeren herover – Sophie er godt nok ærke-københavner, men jeg har sagt, at hun ikke tager skade af at se, hvordan vi fester i Østjylland.