Din stemme til NRGi er vigtig
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Tror du på, at det er sundt, at der jævnligt kommer nye kræfter ind på tillidsposter? Så skal du stemme til repræsentantskabsvalget i NRGi. Det er online lige nu på www.nrgi.dk/stem. Alle, der har en el-måler i Syddjurs, er medejer af NRGi’s el-infrastruktur og kan derfor stemme. Uanset, hvem du køber strøm af.
Der skal vælges repræsentanter fra Syddjurs, og alle de nuværende 13 medlemmer genopstiller.
Jeg er en af de nye på kandidatlisten.
Jeg er selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver, så jeg går til arbejdet med lige dele kritisk sans og strategiske overblik.
Jeg er ikke partipolitisk, som flere af de andre kandidater, men jeg er engageret i samfundsspørgsmål og har både forretningsforståelse og dyb indsigt i bæredygtighed.
Jeg går ind for, at
- NRGi fortsat skal være ejet af forbrugerne, og at vi selv bestemmer, hvad overskuddet går til.
- NRGi spiller en aktiv rolle i den grønne omstilling og investerer i vindmøller og solceller i en respektfuld dialog med de borgere, der bor tæt på.
- NRGi’s værdipulje uddeles til projekter, der gør en reel forskel for mennesker, natur og miljø.
- NRGi har fokus på effektiv drift og forsyningssikkerhed, herunder beskytter os mod cyberkriminelle angreb.
- NRGi holder sine klimamål og træffer beslutninger, der er bæredygtige for fremtidens generationer.
Jeg har tidligere arbejdet for en holistisk og realistisk bæredygtighedsstrategi som frivillig i Syddjurs Kommunes Bæredygtighedsudvalg.
Jeg har desuden siddet i talrige foreningsbestyrelser og en skolebestyrelse. Nu er jeg klar til at smøge ærmerne op og tale fremtidens sag i NRGi.
Du kan stemme frem til og med søndag 9. februar. Du skal kun bruge adresse og MitID for at logge på valgportalen.