Svar til Kattrup: »Glæd dig. Når du skal på plejehjem, har vi fået styr på forholdene der«
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
(Avisen har modtaget følgende svar på læserbrev af Flemming Kattrup:)
Jeg har haft en lang dialog på Messenger med Flemming, og jeg har fortalt, at det, jeg skriver, er min personlige mening, da vi slet ikke har talt om havneprojektet i vores parti Velfærdslisten.
Ydermere skriver jeg til Flemming, at hvis der er sket fejl i projektet, og en borger klager, så må sagen jo kigges på igen, og det er jo uanset, om det er en tilflytter eller en Molbo, som klager - alle er jo lige for loven.
Jeg skriver også til Flemming, at jeg intet har imod projektet; det kan blive et plus for hele Mols og omegn.
Men igen, dokumenterne skal være i orden, før man graver.
Vi behøver jo ikke være dumme for vores egne penge
Vedrørende kineserbiler har Flemming ret i, at kommunen har sparet penge ved at støtte Kina, men i den forbindelse synes jeg, det er en rigtig dum beslutning at støtte Kina, som jo i den grad også samarbejder med Rusland om at overtage Ukraine, som vi jo sender våben og milliarder til.
Vi behøver jo ikke være dumme for vores egne penge.
Flemming har jo ret i, at dette er udenrigspolitik, men det var det jo også, da Enhedslisten og SF fremsatte et forslag i byrådet om ikke at købe varer fra ulovlige bosættelser på Vestbredden, fordi det følger dansk udenrigspolitik.
Slutteligt skriver Flemming, at vi skal få styr på den menneskelige velfærd.
Det er jo netop det, vi gør ved at bifalde, at det ikke skal gå ud over en tilflytter, hvis der er rod i byggetilladelserne.
Vi arbejder benhårdt på et fyldigt partiprogram lige nu.
Der kommer rigtig meget om velfærd for børn, unge og ældre, så glæd dig, Flemming, når du trisser afsted til dit plejehjem, så har vi sammen med de andre blå fået styr på forholdene der.
Det er jo ganske sjovt, at vi nu også skal debattere igennem avisen. Du ringer jo ellers rigtig tit til mig om gode råd m.m. vedrørende dyrevelfærd og samarbejde der, og vi har en alenlang Messenger-tråd 8 år tilbage.