Lad hensynet til partiet gå forud for partifnidder
»Som udgangspunkt har jeg intet imod nogen af de to kandidater«
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Socialdemokratiet skal på mandag 10. marts afgøre, hvem der skal repræsentere partiet i regionsrådet i den kommende valgperiode.
Desværre er partiet havnet i den situation, at man skal vælge mellem to kandidater som spidskandidat.
Som ganske almindeligt socialdemokratisk medlem vil jeg gerne have mulighed for at få mine synspunkter ud i offentligheden, da jeg ud fra dagsordenen kan se, at det ikke kan lade sig gøre på mandag.
Det kan ikke nytte noget, at man signalerer, at byråd eller regionsråd kan klares med venstre hånd
Som udgangspunkt har jeg intet imod nogen af de to kandidater, tværtimod.
De er kendt som dygtige og flittige politikere. Jeg har derimod noget imod dobbeltmandater.
Det kan ikke nytte noget, at man signalerer, at byråd og regionsråd kan klares med venstre hånd.
Jeg tilslutter mig også Syddjurs’ usikkerhed i forhold til, at Syddjurs bliver stedmoderligt behandlet.
Vi socialdemokrater er ikke i en situation, hvor vi ligefrem buldrer frem i meningsmålingerne. Jeg tænker, at det er tudetosset ikke at prioritere Else Søjmark, som ved sidste valg fik 6.700 stemmer og som har erfaring fra fire år i regionsrådet, nu hvor sundhedsreformen skal til at implementeres.
Antal medlemmer i regionsrådet falder fra 41 til 31 , så der er kamp om pladserne. Lad nu hensynet til vores parti gå forud for partifnidder.