»Stor tak til de frivillige, der påtager sig ansvaret for at drive hallerne – det kræver mod«
Formand for Kultur og fritidsudvalget glæder sig over den enorme frivillige indsats for at sikre driften af Haldum-Hinnerup Hallen og Rønbæk Idrætscenter.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg har brugt utallige timer i hallerne i Hinnerup de sidste 35 år!Jeg har spillet badminton, håndbold, fodbold, skumtennis, gået til gymnastik, været til fest, overnattet, grint og grædt i de haller. Jeg har så mange gode minder og historier om drabelige dyster, sejre og nederlag! Men det der fylder mest er alle de relationer, venskaber og fællesskaber jeg har været en del af, fordi vi altid var i hallen!
Lokale legender, der er forbundet med hallerne i Hinnerup; ”Hal-Poul”, Morten Bentzon, Ejnar Christoffersen og mange flere – De var der altid. Og nu starter ny æra for hallerne i Hinnerup!
Hallerne i Hinnerup er meget mere end blot idrætsfaciliteter. De er en del af det pumpende hjerte i vores byen – steder hvor børn tager deres første usikre skridt ind i foreningslivet, hvor unge knytter venskaber for livet, hvor voksne mødes om deres fælles passion, og hvor ældre finder glæde, bevægelse og samvær. Hallerne er rammen om et utal af fællesskaber, og når de nu bliver drevet af frivillige kræfter, vil de i endnu højere grad blive et udtryk for det lokale engagement.
I Favrskov Kommune er vi begunstiget med et stærkt foreningsliv og en enorm frivillig indsats, der gør en forskel for alle. Nu står vi over for et fantastisk initiativ, hvor de frivillige træder til og overtager driften af Haldum-Hinnerup Hallen og Rønbæk Idrætscenter. Det er en beslutning, der vidner om engagement, handlekraft og ikke mindst en dyb kærlighed til det lokale fællesskab.
Som formand for Kultur- og Fritidsudvalget har jeg fulgt arbejdet tæt. Og vi skylder en stor tak til de frivillige, der har taget initiativet og nu påtager sig ansvaret for at drive og udvikle hallerne. Det kræver mod, energi og en enorm dedikation – og den indsats fortjener den største respekt. Det er jer, der skaber sammenhængskraft i byen og sikrer, at vi også fremover har levende, aktive fællesskaber, hvor alle kan føle sig hjemme.
Overdragelsen af forpagtningen er en stor gevinst for borgerne i Hinnerup og resten af Favrskov. Den sikrer ikke bare bedre faciliteter, men også en drift, der er båret af hjerteblod og ildsjæle. Jeg håber, at alle vil bakke op om ”forpagterne” og støtte de mennesker, der hver dag arbejder for at gøre vores fælles rammer endnu bedre.
Jeg glæder mig til, fortsat at bruge hallerne, som udøver, træner, gæst og fortsat være en del af fællesskabet!