Fortsæt til indhold

Kendt lokalpolitiker efter indlæggelse: »Ja til gratis hospitalsparkering«

»Jeg anede ikke, det var så dyrt for patienter, pårørende og personale at parkere ved hospital,« skriver Lone Hindø.

Debat
Lone HindøPræst og formand for sundheds- og omsorgsudvalget, Aarhus Byråd (S)

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg har netop været indlagt på AUH i Skejby og læser nu på Din Avis Aarhus’ hjemmeside, at der er udsigt til gratis hospitalsparkering.

Og jeg må sige, at med min netop nye hospitalserfaring, så er der bestemt brug for dette initiativ. Jeg anede ikke, det var så dyrt for patienter, pårørende og personale at parkere. Det var bestemt også noget, der blev talt om på gangene og i opholdsstuerne.

Jeg læser også, at regionsformand Anders Kühnau (S) uddyber:

»Det skal ikke koste penge som patient og pårørende at parkere på hospitalerne. Det skal ikke koste penge at passe sit arbejde på hospitalet.«

Jeg er meget enig og håber, at hans forslag vil blive godt modtaget hos de øvrige partier, så det kan komme til at gælde fra 2026.