Fortsæt til indhold

Er der en politiker eller embedsmand til stede?

Debat
Gert SchouTidligere borgmester i Grenaa Kommune

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg vil give min støtte og opbakning til Marco Refskou, samt komme med en appel til at få en bedre udvendig vedligeholdelse ved og omkring de kommunale bygninger efter i avisen at have læst om de manglende toiletter omkring Torvet i Grenaa.

Kommunalpolitikerne taler meget om, at øge indtjeningen ved turisme. Så skal også være sammenhæng i tingene og byerne i Norddjurs Kommune skal også have en ordentlig udvendig vedligeholdelse

Marco Refskou har i de senere år medvirket til at skabe et fantastisk turist liv i sommerperioden i vores skønne købstad. Torvet syder af musik og glæde blandt turister og byens borgere. Men det kræver, som Marco er citeret for, at der forefindes et tilstrækkeligt antal samt rene offentlige toiletter.

Kommunalpolitikerne taler meget om, at øge indtjeningen ved turisme. Så skal også være sammenhæng i tingene og byerne i Norddjurs Kommune skal også have en ordentlig udvendig vedligeholdelse.

“Vild med Vilje” har fuldstændig taget en forkert drejning efter min opfattelse. Viden Djurs har praktiseret “Vild med Vilje” på en rigtig god måde. Her er der slået græs de steder, hvor det er hensigtsmæssig at spadsere. Grenaa Gymnasium holder også en høj standard med den udvendige vedligeholdelse.

Norddjurs Kommunes skoler, børnehaver og rådhus - især i købstaden Grenaa - har en meget ringe udvendig vedligeholdelsesstandard. Den er under al kritik. Det er da ikke en ordentlig måde at byde elever og lærer velkommen til et nyt skoleår på.

Glem “Vild med Vilje” langs bygningernes fundamenter og fortove. Min appel er derfor: Få nu styr på de offentlige toiletter, som Marko påpeger. Vi kan ikke være det bekend, med den dårlige standard, som vi har oplevet i år. Er der en ansvarlig politiker/embedsmand til stede?