Kære Niels Ole Birk - Vi er med
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Kære Niels Ole Birk,
Du slutter dit indlæg af med at spørge “om andre partier er klar til at tage ansvar og prioritere det, der skaber værdi for borgerne”.
Det kan jeg svare klokkeklart på, at det er vi i Socialdemokratiet også klar til. Jeg har bedt mine forhandlere til de kommende budgetforhandlinger at fremlægge et forslag om at optimere Vej og Park med tre årsværk, således Grenaa kan fremstå kønnere på det grønne område. Det er et konkret forslag som kan debatteres implementeringen af.
Om det er tre medarbejdere kan selvfølgelig diskuteres, men lad nu investeringen blive optimal, så resultatet kan ses.
Der er selvfølgelig andre steder i kommunen der godt kunne trænge til mere forskønnelse. Det må jo så komme udover dette forslag.
Det er ok med mere frivilligt arbejde, men det omfang der skal til at bedre forholdene i Grenaa kan kun optimeres med faglige godkendte aftaler.
Jeg har også foreslået køb af den lukkede pølsevogn. Her kan der bygges de fineste offentlige toiletter, som rent arkitektonisk skal passe ind i den øvrige arkitektur på torvet. Der er jo vand, varme og afløb i forvejen.
Det bliver så faste helårlige toiletter, som kan benyttes ved en eventuel betaling eller med sms kode.
Så lad os blive enige om dette til budgetforhandlingerne, alle er jo enige som det ser ud i øjeblikket.