Fortsæt til indhold

Hej, jeg hedder Rico - jeg vil være de unges stemme i lokalpolitik

Debat
Rico Hernandez JensenHornslet - kandidat for Venstre til KV25

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Unge skal ikke stå på sidelinjen.

Alt for mange unge føler sig fremmedgjorte over for politik

Demokratiet lever kun, hvis vi deltager, når vi stemmer, engagerer os og tør sige noget højt, selv når det er svært.

Alt for mange unge føler sig fremmedgjorte over for politik. Det forstår jeg godt. For ofte ligner politikerne ikke os. De taler ikke om det, vi er optaget af. Men det skal vi ændre, og det starter med, at unge selv tager ansvar og deltager i demokratiet.

Jeg hedder Rico Ray Jensen, jeg er 22 år, og jeg stiller op til kommunalvalget i Syddjurs for Venstre. Jeg gør det, fordi byrådet trænger til en ung stemme. En stemme, der forstår, hvordan det er at være ung i Syddjurs, med de muligheder og udfordringer, det indebærer.

Jeg er vokset op i Mørke og bor nu i Hornslet. Jeg har været aktiv i det lokale foreningsliv og ved, hvor meget det betyder, og hvor svært det kan være at drive en forening med de mange regler og krav, der møder frivillige. Jeg vil arbejde for at gøre det lettere at engagere sig lokalt.

Vi skal skabe bedre rammer for de unge, styrke foreningslivet og gøre den kommunale service mere effektiv og tilgængelig. Og så skal vi investere i uddannelse, iværksætteri og i det, der binder vores kommune sammen.

Jeg stiller ikke op for at efterligne de etablerede politikere, men for at bringe nye perspektiver og ny energi ind i byrådet. Vi unge har noget vigtigt at byde ind med, og vi har brug for repræsentation, hvis vores stemmer skal tages alvorligt.

Unge skal ikke stå på sidelinjen. Vi skal være med dér, hvor beslutningerne træffes.

Stem ungt til kommunalvalget!