Fortsæt til indhold

Det er ren valgflæsk, når du selv har været med til besparelserne, Anders G. Christensen

Debat
Else SøjmarkRegionsrådsmedlem

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Venstres gruppeformand i regionsrådet Anders G. Christensen er igen på valgbanen.

Akutlægebilen på Djursland er en af de vitale funktioner, der er blevet nedlagt for at finansiere gratis parkering ved regionens hospitaler, lyder kritikken fra Anders G. Christensen.

Det undrer mig meget idet Venstre selv den 27. September 2023 stemte for budgettet, herunder de ændringer, som Venstre nu mener finansierer gratis parkering.

Anders G. C. har desuden tidligere meldt ud, at gratis parkering er valgflæsk fra Anders Kühnau og socialdemokraterne i regionen. Kan man ikke med rette sige, at Anders G. Christensens fremturen er valgflæsk fra den dybeste rodeskuffe, når der nu pludselig argumenteres imod besparelser man selv har stået bag?

Gratis parkering vil være et gode for mange her i vores område. Hospitalerne i både Aarhus og Randers opkræver parkeringsafgifter - det er ikke retfærdigt!

På borgernes vegne ser jeg klart gratis parkering som et skridt på vejen mod mere lighed i sundhed. Det har adskillige henvendelser jeg har modtaget også haft fokus på.

Så lad os fastholde fokus og klar tale til gavn for borgerne og ikke for stemmetallet.