Fortsæt til indhold

Fra trafikselskaber til mobilitetsselskaber: Moderaterne klar med nye tiltag

Debat
Søren VantingKandidat for liste (M) Moderaterne til Region Midtjylland

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Der er valg til Region Midtjylland.

Moderaterne har gennemført opstillingsrunden og jeg er at finde som nummer to på listen til regionsrådet.

Vi stiller 10 kompetente Moderate op i hele regionen. Et af de områder, som jeg igennem årene har arbejdet intensivt med er kollektiv trafik/offentlig transport. Her er der sket en del igennem de sidste par år, da regeringen SVM har nedsat et ekspertudvalg, der skal gennemtrawle området.

Samtidigt vil jeg se på, om en frisættelse kan forbedre den kollektive transport i eksempelvis landdistrikterne

Det er meget spændende anbefalinger, som regeringen tager hånd om. Nogle af mine største ønsker er at kigge på omdannelsen af trafikselskaber til mobilitetsselskaber. Samtidigt vil jeg se på, om en frisættelse kan forbedre den kollektive transport i eksempelvis landdistrikterne.

Rammevilkårene og langsigtede investeringer. Der skal etableres et sammenhængende højfrekvent strategisk hovednet af bus og tog på tværs af byer og geografier. Mere attraktiv og økonomisk mere bæredygtig gennem en omstilling af rutebundne transportløsninger til mere fleksibel, behovsstyret kollektiv transport.

Det skal opleves sammenhængende og let tilgængeligt for borgeren, også når der skal skiftes mellem flere transportløsninger. Det skal være lettere at forstå og finde prisen for en rejse med den kollektive transport, og den kollektive transports konkurrenceevne i forhold til bil skal styrkes.

Udover arbejdet i regionen er selskabet Midttrafik altafgørende som medspiller og kommunerne. Stem personligt for moderate løsninger fremadrettet. Det er nu det gælder, hvis du vil have personlig indflydelse på din egen mobilitet i Region Midtjylland. Moderaterne finder løsninger, der holder i hele regionen.