»I er imod solcellepark, men hvad er I så for?«
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Blandt andre politikerne Simon Buus Olsen og Anders G. Christensen har her i avisen udtrykt deres bekymring for solcelleparken ved Hadbjerg.
»Den er stor. Den er grim. Naboerne ønsker den ikke, osv.«
Politikernes bekymring er da sympatisk, men det jeg savner i denne såvel som i så mange andre sager, hvor man er imod noget, er, hvad er man så for?
Solceller er altså dømt ude. Hvad så med vindmøller? Dem er der godt nok også mange, der er imod. Eller hvad med kraft/varmeværker med afbrænding af fossile brændstoffer? Næ næ, så forhøjes CO2-udledningen.
Jamen, så er der mange politikere (specielt fra den borgerlige fløj, hvorfor mon det?) der er begyndt at ymte noget om atomkraft.
Er du med på den?
Jeg er ikke, men jeg er bekymret for, at man vil begynde at inddrage det i fremtidens debat.
Jeg vil derfor anbefale at spørge derfor din yndlingsbyrådspolitiker, hvordan hendes/hans foretrukne fremtidige energiforsyning skal fremstilles, før du stemmer.
Og husk på: Ligegyldigt hvad, så er der ingen, der vil undvære strømmen i stikkontakten.