Fortsæt til indhold

»Jeg er ung, brun og kandidat for Dansk Folkeparti: Lad mig forklare hvorfor«

Den virkelige racistiske fordomskultur findes hos venstrefløjen, lyder det fra »brun« DF'er, som er blevet mødt med ord som »kokosnød« og »købt fra Etiopien«

Debat
Aston Mott Braham (DF)Byrådskandidat for Dansk Folkeparti i Favrskov

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Siden jeg annoncerede mit kandidatur til kommunalvalget 18. november, er jeg blevet mødt med forvirring og hån. Nogle kan simpelthen ikke forstå, hvordan jeg kan være ung, brun og kandidat for Dansk Folkeparti – så lad mig forklare.

Jeg er født med dansk pas, men flyttede til Danmark fra England som 12-årig. Jeg kom hertil med en stor kærlighed til landet og de værdier, vi deler.

Jeg glædede mig til at kunne slippe for skoleuniformen, lære flydende dansk, få nye venner og kunne gå trygt alene til og fra skole. Når jeg tænker tilbage, glædede jeg mig nok bare til at opleve et trygt samfund, hvor mennesker tager ansvar for hinanden.

Allerede som ny i Danmark lærte jeg, at disse værdier ikke handler om hudfarve eller alder, men om viljen til at bidrage til det fællesskab, der bidrager til dig.

Danske værdier handler i praksis om netop det: Tryghed i hverdagen, fællesskab mellem mennesker og en varme, der bygger på århundreders kristne traditioner og værdier som næstekærlighed og ansvar.

Allerede som ny i Danmark lærte jeg, at disse værdier ikke handler om hudfarve eller alder, men om viljen til at bidrage til det fællesskab, der bidrager til dig.

Samtidig blev det klart for mig, at ikke alle deler samme respekt for Danmark og vores værdier. Jeg har mødt udlændinge, der med foragt forsøger at undergrave det samfund, jeg elsker. Og jeg har mødt mennesker på venstrefløjen, der ønsker at udslette fædrelandskærlighed og selve Danmarks værdigrundlag.

Når jeg i kommentarsporet anklages for at være ‘Købt fra Etiopien’, og af en lokal socialdemokrat kaldes for en ‘kokosnød’, gør det mig faktisk ikke noget.

Jeg har mødt udlændinge, der med foragt forsøger at undergrave det samfund, jeg elsker. Og jeg har mødt mennesker på venstrefløjen, der ønsker at udslette fædrelandskærlighed og selve Danmarks værdigrundlag.

Der er simpelthen bare nogle, der ikke kan acceptere, at der er unge og endda mørklødede ‘udlændinge’, der kæmper for, at danske værdier skal stå stærkt i Danmark.

Heldigvis har de negative beskeder været få, og de positive reaktioner har været mange. Det bekræfter mig i min overbevisning om, at den virkelige racistiske fordomskultur findes hos venstrefløjen. Her tror man ofte, at alle brune mennesker tænker ens og lader sig manipulere af amatøragtig propaganda. Jeg er et levende bevis på, at det ikke er tilfældet. Og det hader de.

Den virkelige racistiske fordomskultur findes hos venstrefløjen

Jeg tror på, at de danske værdier, som har givet mig de muligheder, jeg har i dag, er værd at kæmpe for. Og jeg tror på, at vores evne til at stå fast på vores værdier er forudsætningen for vores kommunes succes. Derfor stiller jeg op for Dansk Folkeparti ved kommunalvalget 18. november.