Tid til nye kræfter og resultater i Syddjurs
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
I Syddjurs hører vi ofte politikere tale varmt om børn, unge og ældre – men mærkeligt nok sker det altid først, når et valg nærmer sig. Det er løfter på repeat.
Sandheden er, at Socialdemokratiet med borgmesteren i spidsen – støttet af venstrefløjen med Enhedslisten, SF og De Radikale – har haft otte år til at levere. Men vi har ikke set handling. Vi har kun hørt snak.
Resultatet kender vi: besparelser, forringelser og svigt på de områder, hvor vi som borgere mærker det mest – i skolerne, i ældreplejen og i den nære velfærd.
Det er ikke ord, vi mangler i Syddjurs. Det er handling.
Det er ikke ord, vi mangler i Syddjurs. Det er handling. Derfor skal vi have nye kræfter ind i byrådet. Vi skal have folk, der kender virkeligheden fra det private erhvervsliv. Folk, som er vant til at finde løsninger, prioritere og tage ansvar.
Hvis vi fortsætter med mere snak og færre resultater, så får vi bare flere af de samme problemer – og det har borgerne i Syddjurs ikke fortjent.
For Venstre hænger vækst, velfærd og valgfrihed tæt sammen – og vi har konkrete bud på, hvordan vi vil skabe resultater:
Ældre
Vi vil sikre værdighed, tryghed og reel valgfrihed i ældreplejen. Ældre er gamle nok til selv at bestemme, hvordan de vil leve deres liv. Derfor vil vi skabe mulighed for friplejehjem i både Ebeltoft og Hornslet, styrke vilkårene for pårørende – og fjerne bureaukrati, så ressourcerne kan bruges på omsorg og nærvær frem for papirarbejde.
Børn og unge
Vi vil investere i lokale skoler – ikke lukke dem. Vi vil styrke den tidlige indsats og give bedre støtte til børn med særlige behov. Og vi vil indføre en fritidsjobgaranti, så alle unge i Syddjurs får en chance for at bidrage, lære og blive en del af fællesskabet.
Erhverv og økonomi
Vi vil skabe flere private arbejdspladser, udlægge nye erhvervsgrunde og give bedre rammer for iværksættere og virksomheder. Vi vil sikre hurtigere sagsbehandling og bruge digitalisering til at skære i bureaukrati.
For Venstre er det helt klart: Kun gennem vækst kan vi finansiere bedre skoler, dagtilbud og ældrepleje.
Kerneopgaven er klar: Vi skal sætte mennesker først, skabe vækst og sikre valgfrihed for den enkelte. Det kræver nye idéer, nye kræfter og handlekraftige beslutninger.
Jeg stiller op for Venstre, fordi jeg er træt af snak uden handling. Jeg vil bruge min erfaring fra både erhvervsliv og forsvar til at skabe resultater i Syddjurs.
Vi skal se fremad, vi skal have vækst, og vi skal sikre velfærd – ikke kun tale om det i valgkampen.