Fortsæt til indhold

Det er muligt at få indflydelse

Debat
Jakob Søgaard ClausenByrådsmedlem og spidskandidat for Danmarksdemokraterne i Aarhus

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Kan man egentlig få noget igennem i lokalpolitik? Kan man bestemme noget, når det kommer til stykket?

Det er et spørgsmål, jeg tit møder. Og mit svar er klart ja! For det er bestemt muligt.

Med det budgetforlig, som vi lige er blevet enige om i byrådet, har jeg sat en række aftryk. Der er faktisk en del tiltag, som kun er blevet en del af budgetforliget, fordi jeg har stillet et budgetforslag om det, og fordi jeg har kæmpet for det.

Men ja, man kan få indflydelse, og ja, man kan gøre en forskel i politik.

Der kommer tre minibusser mere til kommunens folkehuse og plejehjem, så flere ældre kan komme på udflugter. Kommunens kvikservice for direkte udlevering af hjælpemidler bliver udvidet, så flere får muligheden. Der sættes videoovervågning op på letbanestationer i oplandet. Der kommer skraldespande på alle kommunens strande. Vi øger indsatsen mod snyd med offentlige ydelser. Lokalarkiverne i vores oplandsbyer får et større tilskud. Og så får dagtilbud og skoler i oplandet 4 mio. kr. til at tage på flere udflugter de kommende år.

Alt det er alene en del af budgetforliget, fordi jeg har stillet budgetforslag om det. Og så er der selvfølgelig alt muligt andet, som jeg har fået vedtaget sammen med andre gode kræfter i byrådet.

Men ja, man kan få indflydelse, og ja, man kan gøre en forskel i politik.