Fortsæt til indhold

»Hvis viljen er der, kan byen blive mini-Silkeborg«

Hvis viljen er der, har Ulstrup alle forudsætninger for at blive en slags »mini-Silkeborg«, mener byrådskandidat

Debat
Oliver Panthera (LA)Kandidat til KV25 for Liberal Alliance

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg har nemt ved at sælge Ulstrup til mine venner og bekendte. Jeg tager dem bare med på en kort gåtur. For her i Ulstrup har vi Gudenåen i baghaven, og med den nyetablerede træksti er man hurtigt midt ude i den flotte, danske natur.

Her er også huse, de fleste kan finde økonomi til. Gode togforbindelser, indkøbsmuligheder tæt på, en aktiv hal med mange familieaktiviteter og jeg kunne blive ved.

Men det er altså ikke administrationsbygningen i Hvorslev, der gør, at folk flytter til Ulstrup og bliver boende her. Heller ikke hvis en ny bygning til mindst 30 mio. kr. bliver opført i Ulstrup. Der er meget andet, vi borgere i Ulstrup gerne ville bruge de 30 mio. kr. på end konservativ symbolpolitik og små 100 kommunale arbejdspladser.

Oliver Panthera bor i Ulstrup og stiller op til kommunalvalget. Pressefoto

Ulstrup har plads til store, spændende legepladser, men vi har et kvart sørøverskib til deling. Vi skal til Vellev Aktivitetspark for at finde en god legeplads, men ikke på cykel. Den kun tre km lange strækning er en ulykke, der venter på at ske med en smal vej, skarpe sving og biler, der må køre 80 km/t.

Vi har en god legeplads ved Dannebrogspladsen, men du skal være lokal for at vide, at den er der. Vi har et lækkert badeområde, men udsynet er en stor, blå container og en stor, tom græsplæne.

Hvis viljen er der, kunne Ulstrup blive Favrskovs mini-Silkeborg. Inddragende legepladser og aktivitetssteder, masser af etablerede ruter ud i naturen på gåben og cykel, alt sammen synlige og til glæde for både os i Ulstrup og alle, der kommer forbi vores by. Jeg tør godt love, at løfte Ulstrup vil koste mindre end 30 mio. kr. og skabe større tiltrækningskraft, end en kommunal bygning nogensinde vil kunne. Men det kræver, at de kommende valgte byrådspolitikere vil Ulstrup, og det vil jeg.