Fortsæt til indhold

Er der nogen, der tør sige sandheden om Randers?

Randers har brug for politikere, der tør tage de svære beslutninger og ikke altid bare lover støtte, lyder opråbet fra byrådskandidat

Debat
Lars Schacksen (KF)Det Konservative Folkeparti

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg ved godt, at det her ikke er et debatindlæg, der giver lette stemmer. Men nogen er nødt til at råbe vagt i gevær.

Jeg har været til mange debatmøder, og jeg har lagt mærke til, at uanset om politikerne står på den yderste højre- eller venstrefløj, er de pludselig enige om alt, når borgerne stiller spørgsmål.

Alle lover støtte, alle åbner kassen, og alle nikker forstående.

Men ingen tør sige tingene, som de er.

Hvidbogen om Fremtidens Randers siger det sort på hvidt: Vi er blandt de mest udfordrede kommuner i Danmark – socialt, økonomisk og demografisk. Småjusteringer og pæne ord er ikke længere nok. Vi kan ikke lade laveste fællesnævner bestemme retningen.

Vi er blandt de mest udfordrede kommuner i Danmark – socialt, økonomisk og demografisk.

Det kræver mod at tage ansvar.

Det kræver vilje til at tænke nyt.

Og det kræver lederskab med handling.

Randers har brug for politikere, der tør tage de svære beslutninger – og som får tingene til at ske.

Forskeren Susanne Ekman siger det til DR, som det er: Velfærdssamfundet er anorektisk og overophedet – og Randers er hårdere ramt end de fleste andre kommuner.

Jeg siger det, jeg mener – og jeg mener det, jeg siger.

Hvis du også er træt af tomme løfter, og du vil have en realistisk politik med ansvar og handlekraft, så find mig nederst på liste C.