Fortsæt til indhold

Hjemløse vil komme under et hjerteskærende pres

Det er under al kritik, at kommunen vil spare et beskedent beløb på 5,9 millioner kroner, når man tænker på, hvad Aarhus Kommune ellers støtter.

Debat
Knud N. MathiesenPensionist, bosat i Brabrand. Stiller op til Ældrerådet

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Efter 2025 vil hjemløse i Aarhus Kommune komme under et hjerteskærende pres, da kommunen ikke vil støtte Kirkens Korshærs varmestue Spor 7. Vi må håbe, at et nyt byråd vil.

Det er under al kritik, at kommunen vil spare et beskedent beløb på 5,9 millioner kroner, når man tænker på, hvad Aarhus Kommune ellers støtter. Ved kommunalvalget den 18. november vil jeg anbefale, man stemmer på dem, som stadig vil støtte Spor 7.

Spor 7 lukker ved udgangen af året. Pressefoto

Kommunen vælger at vende ryggen til nogle af byens mest udsatte borgere. Der er borgere, som allerede kæmper en kamp med psykiske lidelser - misbrug - ensomhed og hjemløshed.

De cirka 250 mennesker, der søger hjælp på varmestuen, hvor skal de finde varme, nærhed og basal omsorg, når dørene lukkes den 31. december?

Er det virkelig for dyrt at investere i medmenneskelighed og værdighed? Kan landets næststørste være det bekendt?

Jeg stiller op til Ældrerådet, og hvis jeg bliver valgt, vil jeg sætte hjemløse på dagsorden over for politikerne, også dem der bliver valgt til byrådet den 18 november. Blandt dem der bliver valgt kan man håbe på , at der måske findes mere medmenneskelighed og værdighed blandt de nye byrådsmedlemmer.

Knud N. Mathiesen. Pressefoto