Nyt, nervepirrende og sårbart, men jeg oplever stor hjælpsomhed
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg stiller op for Venstre til det kommende kommunalvalg 18. november. Det er nyt, nervepirrende og sårbart, men mest af alt sjovt. Jeg oplever, at vores demokrati lever, og alene anerkendelsen jeg møder ved at turde stille op, gør mig fortrøstningsfuld på vores fællesskabs vegne.
De nuværende byrådsmedlemmer udviser generelt stort hensyn og er hjælpsomme over for os nye, ofte langt ud over hvad jeg havde forventet, når man træder ind i politik og måske vil noget lidt andet end det, vi plejer.
Selvfølgelig findes der også enkelte, som bruger deres nuværende position til for eksempel at oversælge de to ekstra pædagogtimer, som min datters børnehave står til at få i årets budgetforlig. Ja, du læste rigtigt, to timer om ugen i gennemsnit.
Eller til at moralisere over valgplakater og kalde nye politiske ambitioner for valgflæsk, hvis ikke der følger en fuld finansieringsplan med fra forvaltningen.
Men det er et fåtal, og den generelle stemning er god på tværs af partiskel.
Jeg glæder mig til de næste ugers politiske debatmed respekt, nysgerrighed og håb om, at vi sammen kan løfte Favrskovs fremtid til nye højder på en ordentlig måde.