Fortsæt til indhold

»Jeg lover ikke hurtige løsninger, men jeg lover at lytte«

Pernille Rothmann Taubee går til valg på bedre vilkår for medarbejdere, stærkere fællesskab og en ældrepleje, hvor ingen bliver glemt.

Debat
Pernille Rothmann TaubeeSocial- og sundhedsassistent

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg stiller op til kommunalvalget, fordi jeg vil være den, der passer på. Jeg vil være vagthunden på jorden – den, der bider sig fast og holder ved. Den, der går forrest i kampen for vores ældre, vores svage og for de medarbejdere, der hver dag yder en enorm indsats i vores velfærd.

Som social- og sundhedsassistent har jeg gennem mange år arbejdet tæt på mennesker, der har brug for hjælp. Jeg har set, hvor meget det betyder, når der er tid, nærvær og tryghed – og hvor svært det bliver, når ressourcerne ikke slår til.

Jeg ved, hvor presset hverdagen kan være for både borgere og personale. Derfor stiller jeg op for Socialdemokratiet, fordi jeg tror på, at fællesskabet skal bære. Ingen kan løfte opgaven alene. Vi skal sikre, at ingen bliver glemt, og at dem, der passer på andre, har ordentlige vilkår.

Samtidig skal vi finde løsninger, der får alle medarbejdere i gang og med på holdet. Det gør vi ved at lytte til dem, der står midt i arbejdet, og give dem mere frihed, faglig udvikling og anerkendelse. Vi skal skabe trygge arbejdsfællesskaber med plads til idéer, grin og læring. Lederne skal være synlige og tæt på hverdagen, og vi skal huske at fejre alt det, der lykkes – også de små ting.

Når medarbejderne bliver hørt, set og taget alvorligt, vender energien, arbejdsglæden og stoltheden tilbage. Og så kan vi sammen løfte ældreplejen og velfærden i Norddjurs.

Jeg lover ikke hurtige løsninger, men jeg lover at lytte, sige fra og stå fast. For nogen skal passe på – og jeg vil være den.