Sexologens klumme: »Jeg vidste, at jeg måtte lægge mig under hendes krystallys«
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Julelysene lyser op som funklende stjerner i mørket, mens ekspedienterne har travlt med at binde sløjfer på gaverne. Denne jul binder min familie og jeg den fineste sløjfe - ikke kun når det kommer til julen, men også på vores historie.
Det, der skulle have været én slags jul, blev en anden og måske i virkeligheden en bedre jul, hvor jeg for første gang i mange år holder den med mine børns far sammen med vores børn. Ikke som et par, men som kærlige forældre overfor vores børn.
Da julefreden sænkede sig, gik det op for mig, hvor perfekt timingen faktisk var – ikke kun i vores familie, men i året som helhed. For hvis man kigger på 2025 gennem et numerologisk blik, har det været et år, der netop inviterer til afslutninger.
Alt er energi
Og netop i år – et 9´er år i numerologien – har energien understøttet afslutninger, healing og personlig udvikling. 2025 lakker mod enden, og for mig har det været et år, hvor jeg har ønsket at arbejde med min egen energi for at kunne tiltrække nogle andre, og i min optik bedre energier.
Samtidig har jeg også villet være sikker på at være nået i mål med at arbejde med de kærlighedssår, jeg har haft med mig, og for, på den måde, at undgå at give dem videre til næste generation. Halvvejs inde i det her år lovede jeg mig selv at bruge resten af året på det.
Kilden til kærligheden udspringer af kærligheden til os selv.
Krystallysets healende kraft
Med alderen er jeg blevet mere og mere groundet og både optaget og overbevist om metafysikkens enorme betydning om, at vi fx tiltrækker energier ud fra, hvor vi selv er, og at hvis vi ønsker at tiltrække noget andet end hidtil, så bliver vi nødt til at ændre vores egen energi.
Jeg er ikke helt klar over, hvordan jeg lige pludselig fandt min vej til Lises magiske krystallys. Men lige pludselig var hun der. Igen. Jeg kendte hende godt, for vi var fra den samme lille landsby på Djursland.
Lise arbejder bl.a. med lys- og frekvensterapi som et redskab til at heale. Da jeg stod dér foran hende i hendes smukke shala, var jeg ikke i tvivl om, at det var igennem krystallysets healende kraft, at jeg skulle finde endeligt hjem i mig selv, og det var med den dybeste tillid til hendes evner til at guide mig det sidste stykke vej for at nå i mål.
Vi tiltrækkes dér, hvor vi selv er
Jeg vidste, at jeg måtte lægge mig under hendes krystallys. Energibølgerne under mig, lydbølgerne i ørerne og lyset over mig – og den sidste rest af fortidens kærlighedssår i min sjæls hukommelse begyndte at løsne sig. Alt er energi, og energien starter hos os selv. Som en anden radio tuner vi ind på forskellige frekvenser – og vi tiltrækker det, vi selv sender ud. Det betyder også, at hvis du simpelt hen ikke forstår, hvorfor du fx bliver ved med at tiltrække den samme type mand eller kvinde, så kan du ikke bebrejde dem. Kun ved at arbejde med din egen energi, vil du kunne begynde at tiltrække en anden energi.
Det starter hos os selv
Hvis du selv - her ved årets begyndelse – står med en masse ubearbejdede relationer eller negative mønstre, så er det vigtigt at huske, at det aldrig er for sent at gå i gang med at heale. Fat mod, giv ikke op, men tag en beslutning om at gå ind i det nye år med et løfte om at skabe positive ændringer for dig selv. Kilden til kærligheden udspringer af kærligheden til os selv. Og når vi vælger os selv, begynder lyset at brede sig – præcis som julelysene i starten af december.
Jeg fandt jeg mit lys. Og det ønsker jeg også for dig.
Glædelig jul og godt nytår.