Kommentar: Den sidste Din Avis - men kun på papiret: Tak for tilliden
Lyt til dem, der vil hjælpe Randers videre. Hold selv øje, når virkeligheden bliver lidt for god til at være sand. Sådan lyder opfordringen fra den afgående redaktør.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Det har altid handlet om Randers og omegn.
Om byrådssale og baglokaler. Om beslutninger taget i åbent lys og i skyggen. Om regneark, magt og mennesker. Om dem, der råber højt, og dem, der helst ikke vil høres.
At skrive om Randers har været et privilegium. Ikke fordi det altid var nemt. Tværtimod. Men fordi byen og kommunen fortjener nogen, der lytter og ser efter.
En avis skal være borgernes øjne og ører. Den skal stille spørgsmålene, også når svarene er ubelejlige. Især der.
Din Avis har givet plads til den lokale virkelighed. Til historier, der ikke passede ind i landsdækkende skabeloner, men som betød noget for os, der bor her. Arbejder her. Betaler vores skat her.
Nu er det slut. Ikke fordi behovet er væk, men fordi avisen ikke længere skal trykkes. Den sidste papirudgave af Din Avis Randers udkom 24. december.
Mine kolleger på Din Avis fortsætter nyhedsdækningen online, så følg endelig med der.
Tak til læserne for tilliden og rosen. Tak til de annoncører, der anerkender, at lokal annoncering betaler sig. Tak til kilderne for åbenheden. Til kritikerne for modstanden. Det hele hører med.
Jeg stopper som redaktør og finder noget andet at kaste mig over.
Men livet i Randers stopper ikke. Og behovet for øjne og ører er større end nogensinde, især hvis noget er for godt til at være sandt. Så hjælp dig selv og Randers med at holde øje. Lyt til og hjælp alle de personer, der kan gøre en markant forskel for Randers.
Tak.