Fortsæt til indhold

Læser advarer Smukfest: I risikerer at bruge den sidste goodwill

Når byen hvert år lever med festivalens gener, bør de lokale også have mulighed for at opleve festen til en rimelig pris, mener Kurt Jakobsen.

Debat
Kurt JakobsenPensionist

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg forespurgte i sidste uge Smukfest om rigtigheden i, at man ikke længere kunne købe 8660-billetter til Sherwoodområdet og dermed nægte hr. og fru Skanderborg muligheden for på et rimeligt økonomisk niveau at opleve lidt af stemningen og derved at få lidt tilbage for de gener, som Smukfest pålægger byen.

Jeg har ikke hørt noget endnu og har heller ikke set noget på deres hjemmeside, hvor man jo har travlt med at fortælle alt det gode, man gør for byen.

Jeg synes stadig, at Smukfest er et aktiv for byen og en festlig begivenhed, men hvorfor risikere måske den sidste goodwill fra byen og omegn ved at fjerne denne mulighed?

Først var det teltet ved vandværket og boldgaderne og nu også dette, samtidig med at man udvider år efter år.

Håber herigennem at kunne få et fornuftigt og ærligt svar fra Smukfest.