Personbil brager ind i parcelhus under politijagt og dræber beboer
En patruljevogn fulgte efter en personbil, der kørte ind i parcelhus. Sagen behandles af politiklagemyndighed.
En person har mistet livet i Aarhus-bydelen Tilst, efter at en personbil tirsdag aften kørte ind i et parcelhus.
Det oplyser vagtchef ved Østjyllands Politi Morten Bang onsdag morgen.
Ulykken skete, efter at en patruljevogn klokken 23.48 havde eftersat personbilen.
»I forbindelse med en kortvarig eftersættelse påkørte den eftersatte personbil et parcelhus i Tilst.«
»Den ene af husets beboere omkom,« siger Morten Bang.
Vagtchefen tilføjer, at sagen behandles af Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP).
»Sagen efterforskes af duppen, og derfor har vi ikke yderligere kommentarer,« siger Morten Bang.
Vagtchefen vil ikke fortælle, hvorfor patruljevognen eftersatte personbilen, eller nærmere omstændigheder omkring hændelsen.
Morten Bang vil heller ikke dele oplysninger om alder og køn på de involverede, eller om føreren af personbilen er blevet anholdt.
Det er ikke den eneste sag fra Østjyllands Politi, som Den Uafhængige Politiklagemyndighed undersøger.
I weekenden gik en video viralt. Den viser efter alt at dømme en betjent sparke en liggende mand.
Også den sag er end hos DUP.
Læs mere her:
læser
lige nu