Mand gik amok mod politigården
Manden løb fra stedet med en betjent i hælene.
En 32-årig mand kastede om eftermiddagen tirsdag 23. juni omkring klokken 13.30 en øldåse mod hovedindgangen til politigården i Aarhus, inden han begyndte at slå løs på ruden ved samme indgang med en bushammer.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Herefter løb han fra stedet med en betjent i hælene, som fik ham indhentet på Ny Banegårdsgade.
Den 32-årige mand blev skønnet påvirket af både alkohol og hash, og det, politiet formoder, er den anvendte bushammer, blev fundet i en kælderskakt ikke langt fra anholdelsesstedet.
Gerningsmanden blev gjort bekendt med, at han var anholdt, og han blev i samme forbindelse sigtet for at have begået hærværk.
Politiet tog ham med retur til stationen til nærmere afhøring.