Aarhusianer fik snuppet 1 million – til gengæld fik han flere år i fængsel og en advarsel om udvisning
En 38-årig mand er dømt for hvidvask og hæleri af særlig grov beskaffenhed.
En 38-årig mand fra Aarhus er ved Retten i Kolding blevet idømt to år og tre måneders fængsel.
Dommen handler om hvidvask og hæleri af særlig grov beskaffenhed.
Det skriver Anklagemyndigheden i en pressemeddelelse.
Udover dommen blev manden samtidig frakendt retten til at deltage i ledelsen af en erhvervsvirksomhed i Danmark eller i udlandet, hvis han ikke hæfter personligt og ubegrænset for virksomhedens forpligtelser.
I sagen blev der konfiskeret ikke under 1.045.219 kroner samt 4.630 euro i kontanter.
Den 38-årige fik desuden en advarsel om udvisning.
Han modtog dommen.